Training: Van receptioniste naar gastvrouw!

Professioneel baliewerk is topsport

Een kauwgom-etende receptioniste, medewerkers die zich niet laten afleiden van hun eigen gesprek, dat is (hopelijk) al lang verleden tijd bij uw organisatie. U hoort, ziet en beleeft het wellicht al enige tijd: receptionisten zijn hét gezicht en hét visitekaartje van een organisatie. Dit vraagt om een andere rol. Zij zijn niet alleen receptioniste maar fungeren ook als gastvrouw. Creëert uw frontoffice al spontane complimenten en expliciete tevredenheid van uw klanten, relaties en bezoekers in het algemeen? Zorg dat uw frontoffice zo optimaal mogelijk wordt ingezet met onze training.

Het programma

De resultaten

  • De deelnemers beseffen de toegevoegde waarde van hun (nieuwe) rol: Gastvrouw bij desbetreffende klant en dus het visitekaartje van de klant met o.a. als uiteindelijk doel om zo veel mogelijk dienstverlening of producten (indirect) te kunnen verkopen.
  • Basisvaardigheden, verplichte procedures, protocollen en gedrag in de nieuwe rol van een klantvriendelijk en (intern) klantgerichte hostess die ook goed met zijn/haar collega’s samenwerkt.
  • Werken als een team waarbij de deelnemers de bijbehorende “do’s and dont’s” van communicatie en samenwerken kennen en afspraken met elkaar hebben gemaakt.
  • Er is nagedacht en gediscussieerd over de functie en er zijn aanbevelingen verzameld voor de samenwerking met elkaar en concrete verbeterpunten van en voor zichzelf.
  • Tips en trucs voor het eigen werk zijn bekend en kunnen direct worden toegepast in de nieuwe functie en situaties.
  • De deelnemers weten hoe ze om kunnen gaan met moeilijke (logistieke) situaties en hoe ze om kunnen gaan met (emotionele) bezoekers of medewerkers bij de desbetreffende klant.

Er wordt een eindverslag voor het management gemaakt met een beschreven training impressie, overzicht van alle verbeterpunten en gemaakte afspraken.

Kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek

Hebben wij u nieuwsgierig gemaakt en bent u benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Wij maken altijd een op maat gemaakte training per klant(locatie). Neem contact op met Martijn de Groot via +316 46 95 19 80 of stuur een e-mail naar martijn.de.groot@faciliance.nl.

Bel mij