Training: The Security Host

Doelgroep
tekst

Duur
test

Locatie
tekst

Investering
tekst

Van beveiliger naar Security Host

De eerste persoon die je vaak tegenkomt bij een organisatie is de beveiliger. Zij zijn cruciaal bij een eerste onuitwisbare indruk en beleving. Zijn uw beveiligers al het visitekaartje van uw organisatie? Zorgen zij voor een warme en open sfeer met aandacht voor uw bezoekers, klanten of relaties?

Na onze op maat gemaakte training hebben uw beveiligers de (nieuwe) rol als Security Host helemaal onder de knie. En dat garanderen wij! De training bestaat uit dagdelen verspreidt over een aantal weken om te zorgen dat de security host het geleerde en de verbeteringen daadwerkelijk kan realiseren en/of kan oefenen.

Het programma

Deel 1: trainingsdag

  • Uitleg over de nieuwe rol van de security host. Belangrijkrijke aspecten die daarbij horen zijn informatie over samenwerking, conflicthantering, houding, etiquette, protocollen en gedrag met tips en trucs. De vragen die centraal staan:
    • Wat wordt er bedoeld met het gastvrije security niveau?
    • Wat houdt voor ons klantvriendelijk en (intern)klantgerichte dienstverlening en beveiligen in?
    • Hoe kan dit nu het beste worden uitgevoerd binnen het team?
    • Discussie over de aangeboden informatie.
    • Theorie over onderwerpen zoals “profiling”, klantgericht werken, gastvrijheid & beveiligen = veilig(heids gevoel).
    • Rollenspellen met uw security hosts om te zien en te ervaren wat gedrag, houding en non-verbale informatie met de ander doet. Denk aan een (ontevreden) bezoeker of medewerk(st)er. Hoe wordt hij/zij opgevangen en behandeld?
    • Verzamelen van aanbevelingen (voor en door de security hosts zelf) ter verbetering van de werkzaamheden, die aan de leidinggevende wordt gedeeld.

Deel 2: testfase

Het testen van de getrainde informatie, theorie en vaardigheden (van de periode na de eerste trainingsdag), waarvan de resultaten aan de deelnemers en leidinggevende wordt gestuurd.

Deel 3: tweede trainingsdag na x aantal weken

Terugkombijeenkomst om de ervaringen uit te wisselen, de gevraagde, noodzakelijke en gewenste vaardigheden te verbeteren, nieuw- of gewenst gedrag (verder) te oefenen en de nog onder de maat uitgevoerde afspraken of protocollen verder te oefenen en te verbeteren.

De resultaten

  • De deelnemers beseffen de toegevoegde waarde van hun (nieuwe) rol: The Security Host en dus het visitekaartje van de klant en (externe)beveiligingsorganisatie met o.a. als uiteindelijk doel uitstekende dienstverlening en boven verwachte service beleving te leveren;
  • Men snapt de strategie van de (externe)beveiligingsorganisatie om te veranderen van (het imago van) de traditionele bewaker naar een integrale beveiliging oplossing (combinatie van techniek, data en mens);
  • De deelnemers zijn in staat om goed te communiceren, klantvriendelijk en klantgericht om te gaan met hun bezoekers/klanten/medewerkers en collega’s;
  • Basisvaardigheden, verplichte procedures, protocollen en gedrag in de nieuwe rol van een klantvriendelijk en (intern) klantgerichte host die ook goed met zijn/haar collega’s samenwerkt, zijn geleerd;
  • Werken als één team waarbij de deelnemers de bijbehorende “do’s and dont’s” van communicatie en samenwerken kennen en afspraken hierover met elkaar hebben gemaakt;
  • Er is nagedacht en gediscussieerd over de functie en er zijn aanbevelingen verzameld voor de samenwerking met elkaar en concrete verbeterpunten van/voor zichzelf zijn op papier gezet;
  • Tips en trucs voor het eigen werk zijn bekend en kunnen direct worden toegepast in de nieuwe functie en situaties;
  • De deelnemers weten hoe ze om kunnen gaan met moeilijke situaties en hoe ze om kunnen gaan met (ontevreden of emotionele) bezoekers of medewerkers van en bij de klant;
  • De deelnemers ontvangen een naslagwerk (handboek) over hospitality, etiquette, protocollen, informatie principes gastvrijheid, een certificaat en een verrassing(cadeau).

Er wordt per training een eindverslag gemaakt met daarin een beschreven training impressie (incl. foto’s), overzicht van alle verbeterpunten, gemaakte afspraken (door de deelnemers zelf) en een vrijblijvend advies vanuit Faciliance voor het management.

Kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek

Hebben wij u nieuwsgierig gemaakt en bent u benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Wij maken altijd een op maat gemaakte training per klant(locatie). Neem contact op met Martijn de Groot via +316 46 95 19 80 of stuur een e-mail naar martijn.de.groot@faciliance.nl.

Bel mij