Training: De perfecte telefoniste

Woorden schieten nooit meer tekort

Een gesprek met vrienden en familie gaat iedereen prima af. Uren gaan er voorbij zonder het door te hebben. Het is een prettige ervaring: er wordt geluisterd, doorgevraagd en vragen teruggesteld. Het gesprek duurt langer dan één minuut. In een werkomgeving krijgen de gesprekken van uw telefonisten vaak een ander karakter, professioneel. Er zijn verwachtingen, bellers willen informatie, geholpen worden, hebben eisen. Welke gesprekstechnieken worden er nu ingezet? Halen de telefonisten alles eruit wat erin zit? Maken zij HET verschil door het persoonlijke contact dat zij hebben met uw klanten?

Na onze training worden zij oprecht dé perfecte telefoniste!

Het programma

  • Klantvriendelijke en klantgerichte aandacht vanaf het eerste telefonische contact; wat betekent dat?
  • Uitleg van rol als dé vertegenwoordiging van desbetreffende klant en meedenken met de virtuele bezoeker (beller);
  • Efficiënte, professionele en effectieve uitvoering van de (telefonische) werkzaamheden;
  • Samenwerken en meewerken aan de ontwikkeling van de afdeling en dus directe (telefonie en/of receptie) collega’s;
  • Het kunnen beïnvloeden van de beleving van de interne klanten over de dienstverlening van de afdeling.
  • Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling. Hoe kan de klanttevredenheid worden vergroot?
  • De basis telefoonregels en etiquette; structuur in het telefoongesprek, effectieve vraag- en luistertechnieken, klantgerichtheid als attitude.
  • Omgaan met verschillende typen klanten, met weerstand en klachten, en de valkuilen aan de telefoon.
  • Rollenspellen en oefeningen om te zien en te ervaren wat gedrag, houding en verbale informatie met de ander doet.

De resultaten

Kosteloos en vrijblijvend adviesgesprek

Hebben wij u nieuwsgierig gemaakt en bent u benieuwd wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Wij maken altijd een op maat gemaakte training per klant(locatie). Neem contact op met Martijn de Groot via +316 46 95 19 80 of stuur een e-mail naar martijn.de.groot@faciliance.nl.

Bel mij